Сайт учителя історії Кондратюка Сергія Степановича
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

 

 

Тема. Події революції 1905 – 1907 рр. в Україні.

Цілі уроку:

1)  Проаналізувати процес формування революційної ситуації на початку 1905 р. в Російській імперії;

2)  Закріпити уміння учнів аналізувати та узагальнювати навчальний матеріал, критично опрацювати  різні джерела інформації, аргументовано висловлювати свій погляд на поставлену проблему; формувати навички участі в дискусії;

3)  Виховувати інтерес до історії України та негативне ставлення до силових методів розв’язання конфліктів у суспільному житті.

Тип уроку – урок засвоєння нових знань.

Форма уроку – дискусія.

ХІД УРОКУ

I.       Систематизація знань.

Традиційно на початку такого уроку діти відповідають на запитання : Що? Де? Коли?

Вчитель пропонує використати «мозковий штурм», щоб систематизувати знання із всесвітньої історії про революції. Наприкінці цього етапу робиться узагальнення знань і пропонується  запитання: яку подію чи процес треба проаналізувати протягом уроку?

Учні визначають, що об’єктом аналізу буде революційна ситуація.

II.      Визначення очікування.

Учням пропонується протягом 2 – 3 хв. написати, чого вони очікують від сьогоднішнього уроку, в  якому будуть аналізувати революційну ситуацію.

Вчитель записує основні очікування на дошці.

III.    Актуалізація опорних знань.

Щоб розпочати дискусію, потрібно побудувати схему причинно-наслідкового зв’язку й почати аналізувати революційну ситуацію. Учні знаходять події, які на їхню думку, спричинили революцію. Вчитель заповнює схему.

Вчитель пропонує знайти протиріччя, які складалися напередодні революції в основних сегментах держави: політика (буржуазія і самодержавство); економіка (поміщики і селяни, буржуазія й наймані робітники); суспільство (імперська політика і прагнення України до самостійності). 

IV.     Дискусія.

Вчитель пропонує питання , яке було повідомлене за 3 тижні до уроку.

Шляхи розв’язання протиріч, які склалися напередодні революції:

         з позиції сили – революція;

         з позиції розуму – реформування держави.

Вчитель пропонує на початку дискусії пригадати «золоті правила» ведення дискусії: толерантність, чіткість активне слухання, регламент.

Починається дискусія.

Праворуч від учителя – учні, які стверджують, аргументуючи свою позицію, що протиріччя треба було розв’язувати тільки з позиції сили.

Ліворуч – учні, які опонують їм, стверджуючи, що протиріччя треба було розв’язувати з позиції розуму.

 Середній ряд займають незалежні експерти, які наприкінці дискусії роблять узагальнення та висновки.

Учні-експерти працюють у парах і окремо узагальнюють знання щодо економіки, політики, суспільства.

На дискусію пропонується відвести 20 хв.

V.      Підсумковий етап.

Вчитель підсумовує висловленні судження і робить висновки. На прикладах  історії показує, що народ, намагався розв’язувати протиріччя з позиції розуму, а влада – з позиції сили. Розстріл мирної демонстрації в м. Санкт-Петербург 9 січня 1905р., який увійшов в історію під назвою «кривавої неділі», став початком революції.

Вчитель повертається до вправи «Очікування» пропонуючи учням наступні запитання.

-     Чи здійснилися ваші очікування?

-     Чи проаналізували ми революційну ситуацію?

(Відповіді учнів.)

         Вчитель для закріплення пропонує учням заповнити «Листи    взаємооцінювання».

         Кілька учнів зачитують свої листи. Результати проведення дискусії.

        

Схема

Подія

Революція 1905 – 1907 рр. в Росії

 

Причини

Економічне становище:

-     Половинчаста реформа 1861 р.

-     Поміщицьке землеволодіння.

-     Промисловий переворот.

Політичне становище

-     Самодержавство.

Суспільне становище

-     Суспільно – політичні рухи.

-     Поява політичних партій.

 

 

 

Наслідки

 

 

        

?

 

 

 

 

 

 

ЛИСТ ВЗАЄМООЦІНЮВАННЯ

(Заповнюється учнем протягом уроку)

1.  Найзмістовніший виступ (ім’я, прізвище).

2.  Найпереконливіший аргумент (ім’я, прізвище, зміст аргумент).

3.  Яскрава фантастична ідея ( ім’я, прізвище, зміст аргумент).

4.  Найкращий колега по роботі (ім’я, прізвище).

5.  Найкраща коротка репліка, «прямо в точку» (ім’я, прізвище).

 

 

 

ЛИСТ САМООЦІНЮВАННЯ

(Кожний критерій – 3 б.)

1.  Аргументованість виступів (чітка позиція).

2.  Глибина знань з проблеми, глибина питання обговорення питань.

3.  Активність (участь у обговоренні питання чи проблеми).

4.  Культура дискутування.

Оцінки учня

1.  __________

2.  __________

3.  __________

4.  __________

Оцінки вчителя

1.  __________

2.  __________

3.  __________

4.  __________

 

 

 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz